Jak się uczyć szybko i efektywnie?
16 października 2020
Czy wiesz, że najszybciej zapamiętujesz, kiedy uczysz się aktywnie? Przyswajasz zaledwie 10% tego, co czytasz, a aż 90% tego, co mówisz lub robisz!
Wykorzystaj to podczas nauki i zaangażuj całe ciało. Poznaj zasady efektywnej nauki, które przydadzą się w całej karierze zawodowej.
Przejdźmy więc do konkretów, bo skuteczna nauka to też oszczędzanie czasu :-)
Metody uczenia się dostosowane do typu osobowości
Każdy z nas jest inny, dlatego ważne jest dostosowanie trybu nauki do typu osobowości. Wykorzystanie odpowiedniego szlaku neuronowego pozwoli nam lepiej kodować poznawane informacje.
W aspekcie uczenia się wyróżniamy następujące typy osobowości:
- Wzrokowiec – istotne są dla niego walory estetyczne. Wielką wagę przywiązuje do porządku w czasie nauki, zapamiętuje dobrze takie rzeczy jak schematy, tabele, rysunki i kolory. Wzrokowcy powinni uczyć się poprzez sporządzanie rysunków, wykresów czy map myślowych.
- Słuchowiec – lubi wykłady, dialogi i inne formy dźwiękowego przekazu informacji. Słuchowcy powinni uczyć się poprzez głośne czytanie, powtarzanie nauczonych reguł. Temu typowi osobowości w czasie nauki pomaga muzyka.
- Kinestetyk (ruchowiec) – pamięta to, co sam wykonał. Często gestykuluje, lubi ruch i emocje. Kinestetycy powinni możliwie najbardziej angażować swoje ciało do nauki – na przykład poprzez powtarzanie informacji w czasie chodzenia, gestykulację lub wizualizację przyswajanych informacji w czasie czytania.
Teraz Twoja kolej!!!
Spróbuj uzależnić swoje sposoby i metody uczenia się od powyższych wytycznych, a na pewno zauważysz znaczącą poprawę.
Zachęcam również do zapoznania się z zawartością poniżej umieszczonych materiałów:
Skuteczne techniki nabywania wiedzy
Rola koncentracji i uwagi w efektywnej nauce
Tworzenie map myśli:
Sporządziła Pedagog szkolny Ewa Wolny-Dziurgot
Metryczka
Wytworzono: | 2020-10-16 15:49 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2020-10-16 00:00 | przez: |
Podmiot udostępniający: | Technikum im. J.Piłsudskiego w Brzesku | |
Odwiedziny: | 1092 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.