Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Magiczne uroki Pienin

W dniu 18 – 19 kwietnia wczesnym rankiem klasa 2 RT i 3 RT udały się na podróż w Pieniny.

Podczas wycieczki do Szczawnicy odkrywaliśmy malownicze zakątki tego miejsca.

Zaczęliśmy od Wąwozu Homole, gdzie otuleni przez dziką przyrodę wędrowaliśmy ścieżkami z widokiem na skalne formacje. Następnie wspięliśmy się na górę Wysoka, skąd rozpościerał się niezapomniany widok na malownicze Pieniny. Kolejno udaliśmy się do schroniska na Durbaszce, gdzie wspólnie przy śpiewach i tańcach paliliśmy ognisko, smakując pieczoną kiełbasę. Uwieńczeniem pierwszego dnia było zejście z Palenicy do pensjonatu, na upragniony odpoczynek.

Kolejny dzień przedstawiał się równie ciekawie. Podziwialiśmy Zamek w Czorsztynie, górujący nad jeziorem Czorsztyńskim. Potem udaliśmy się na zapierającą dech w piersiach zaporę w Nidzicy, gdzie mogliśmy podziwiać monumentalną budowlę otaczającą zalew. Kolejnym etapem było przejście na przełom Białki nad Krempachami. Niezapomniany widok tego miejsca utrwalił się w naszej pamięci. Odwiedziliśmy także urokliwy Kościółek w Dębnie Podhalańskim, zachwycający swoim drewnianym wnętrzem i bogatą historią sięgającą XV w.

Po dwóch dniach pełnych niezapomnianych wrażeń i pięknych widoków opuściliśmy Szczawnicę i jej okolice z sercem pełnym wspomnień.

To był magiczny czas spędzony wśród przyjaciół, przyrody i historii, który na długo pozostanie w naszej pamięci.

Opiekunami wycieczki byli: Magdalena Bernady, Aneta Palej, Anna Nosal, Przemysław Brzyk.